FAU på Akademiet Realfagsskole Drammen

FAU på ARD består av en gjeng trivelige og engasjerte foreldre, som jobber iherdig for å bidra til skolens beste. FAU har to delutvalg: Trivselskontaktene (TK), som jobber med sosiale aktiviteter på skolen, og Samarbeidsutvalget (SU), som samarbeider tett med skolepersonalet om ulike faste og oppdukkende saker.
Navn | Barn på trinn | Ansvar |
---|---|---|
Carianne Gregersen | 2. trinn | Samarbeidsutvalget |
Siri Sjetne Lund | 1. og 4. trinn | Trivselskontakt |
Eivind Brydøy | 5. trinn | Leder, samarbeidsutvalget og Sammen om Drammen |
Åsa Auståker | 3. og 6. trinn | Trivselskontakt |
Jared Weggersen | 4., 6., 8., og 9. trinn | Trivselskontakt |
Christine Hesla Høyem | 8. trinn | Samarbeidsutvalget |
Margrethe Ferguson | 8. trinn | Trivselskontakt |
Bergljot Marie Fett | 9. trinn | Referent, trivselskontakt |
Bakhor Abdrakhimova | 8. trinn | |
Ana Sebastião | 8. trinn | |
Katarzyna Knap | 7. og 9. trinn | |
Joanna Kiepiela | 7. trinn |
FAU
Foreldrenes arbeidsutvalg eller Foreldrerådets arbeidsutvalg, forkortet FAU, skal sikre foreldredemokratiet i skolen. Her kan foreldre være med å påvirke drift, miljø og utvikling!
FAU arbeider systematisk etter en plan, som ble laget i samråd med andre foreldre og skolepersonalet våren og høsten 2023. Hva FAU vektlegger kan du lese her. Nytt om fremdrift og det gode skole-hjem-samarbeidet kan du lese felles nyhetsbrev som sendes ut jevnlig. Se arkiv nederst på siden.
I tillegg tar FAU alltid imot store og små henvendelser, både fra andre på ARD og fra eksterne aktører som kommunen. Du kan kontakte FAU på fau.drammen@akademiet.no.
Verdier
FAU oppfordrer foreldrene til å sette seg inn i skolens verdier, som til sammen utgjør akronymet SMART.
Oppsummert verdibilde
Med Selvstendighet mener foreldrene: Struktur, trygghet og aksept fremmer deltakelse-
ansvar for egen og andres læring samt utvikling a selvstendig tenkning og selvrefleksjon.
Med Mestring mener foreldrene: Tillit, trygghet og individuelle tilpasning/veiledning- skaper
grunnlag for mestring- positive erfaringer skaper motivasjon og fremmer utvikling.
Med Ansvarlighet mener foreldrene: Klare rammer – frihet under ansvar- lære av feil.
Tydelighet. Imøtekommende og løsningsorientert. Eierskap til egen læringsprosess.
Med Respekt mener foreldrene: Åpenhet, høflighet og ærlighet. Gjensidig respekt- individ,
fellesskap. Aktiv deltakelse.
Med Trygghet mener foreldrene: Trygt og forutsigbart fysisk og psykososialt skolemiljø.
Omsorg, raushet og tillit- skaper åpenhet for tilbakemeldinger og rom for refleksjon.