Elever på Akademiet Norsk Restaurantskole tilbereder retter til servering

Om Akademiet Norsk Restaurantskole

Vi utdanner talentfulle kokker og restaurantpersonell.

Velkommen til oss!

Norsk Restaurantskole er en liten skole med kort avstand mellom elever og lærere. Vi tar på alvor at enhver elev er et unikt individ med behov for personlig oppfølging og oppmerksomhet.

Vi er også en av Norges ledende kulinariske skoler, som har som mål å utvikle fremtidens kokker, servitører og restaurantører. Skolen er en viktig aktør i norsk mat- og restaurantbransje og har en vellykket historie med å utdanne talentfulle kokker og restaurantpersonell.

Vår filosofi er basert på å utvikle elever som kan kombinere ferdigheter i matlaging med god service, ledelse, bærekraftighet og etisk bevissthet. Vi ønsker å gi elevene våre en praktisk og relevant utdannelse, slik at de vil lykkes i sine karrierer.

Vi vil løfte faget

• Vi ønsker at restaurant- og matfag blir førstevalg for ungdommer, og vil spre Norges internasjonalt anerkjente mat- og vinkunnskap til unge som vil satse.
  • I restauransbransjen er det jobb til ungdom som satser på faget. Med Norsk Restaurantskole vil bransjen ta et ansvar i opplæring av unge.
  • Norske fagbrev i kokkefag og servitørfag er anerkjente internasjonalt. Vi vil legge grunnlaget for flere dyktige kokker og servitører som kan sette norsk matkunst og reiseliv på kartet.

Lærlingordning

På Akademiet Norsk Restaurantskole vil du kunne få lærlingserfaring fra noen av Norges beste restauranter. I lærlingtiden vil elevene få lære av erfarne fagpersoner mens de arbeider i ekte restaurantmiljøer.

Akademiet tar mål av seg å være Norges beste og mest fremtidsrettede skole. Vi ser hver enkelt elev, bygger på tillit og ønsker at skolen skal være elevens andre hjem.

E-post: post@norskrestaurantskole.no

Adresse: Schweigaards gate 34E, 0191 Oslo, Norge