To elever på Akademiet VGS Ypsilon sitter i en sofa og jobber med skole.

Om Akademiet VGS Ypsilon

Akademiet VGS Ypsilon ble en del av Akademietskolene i 2015, og har plass til 200 elever.

Bli bedre kjent med oss

Her jobber elevene i et åpent landskap og blir godt kjent med hverandre. Vi vektlegger variert undervisning og studietid med veiledning, og ønsker at du skal ha en aktiv rolle i din egen læringsprosess. Vårt mål er at du skal vokse både faglig og personlig, og bli klar for videre studier. Vi forventer at du gjør ditt beste for å nå dine mål, og du kan forvente at vi gjør vårt beste for å tilrettelegge og motivere.

Vi har faglige dyktige lærere som bruker de mulighetene ny teknologi, tverrfaglighet og utvikling av dybdekunnskap gir for å skape læring. Vi mener det er viktig å gi elevene mer tid til å gruble over sentrale begreper, metoder og sammenhenger på tvers av kunnskapsområder, og vi ser verdien av å koble undervisningen til aktuelle hendelser og utfordringer.Med en dedikert mentor ved din side og engasjerte lærere, vil du alltid føle deg støttet og tatt på alvor.

Din skolehverdag på Akademiet VGS Ypsilon

Vi tar skoleforskning på alvor.

• Ungdom trenger mer søvn, derfor begynner vi skoledagen kl 09.00.
  • Gode relasjoner mellom elever og lærere står sentralt hos oss fordi dette er avgjørende for elevers læring.
  • Vi har en bevisst bruk av mobiltelefon og andre digitale verktøy, fordi dette har betydning for læring, karakterer og det sosiale samspillet i skolen.
  • Vi er opptatt av helheten – både fysisk og psykisk helse fordi vi det at disse påvirker hverandre.

Beliggenhet: Sentralt på Landfalløya i Drammen

Vår beliggenhet: Akademiet VGS Ypsilon ligger i flotte og nyoppussede lokaler på Landfalløya, kun et steinkast fra elvepromenaden. Med enkel tilgang til både buss og tog, er skolen praktisk plassert i hjertet av Drammen.

E-post: ypsilon@akademiet.no

Adresse: Landfalløya 26, 3023 Drammen

Mentor

På Ypsilon får du en mentor som skal følge deg opp litt ekstra i samarbeid med rådgiveren vår. Her vil du kunne få hjelp med studieteknikk og planlegge progresjonen til skolearbeidet ditt.

Kontakt Akademiet VGS Ypsilon